یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۴۲:۰۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:
بنادر انزلی و آستاراخان باید به هاب لجستیک تبدیل شوند

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تفاهم‌نامه اولیه سیستم همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی در راستای حمل و ترابری کالا خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مهندس حسین چراغی دربازدید از پروژه‌های تاسیساتی این بندر با تأکید بر تقویت حمل و نقل کانتینری کالا در بنادر گیلان گفت: اگر قرار است صادرات غیر نفتی به‌ ویژه مواد غذایی و محصولات کشاورزی توسعه یابد، به طور قطع راهکار آن حمل و نقل کانتینری است. وی، خواستار استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار برای حمل کالا از بنادر گیلان شد و افزود: کالای موجود در گیلان و استان‌های همجوار با سیستم ترابری منسجم باید توان جذب و بازرگانی آن ایجاد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه به کالای وارد شده به بندر انزلی باید خدمات ارزش افزوده اضافه شود، تصریح کرد: کالا باید در دمای مناسب بارگیری و نگه‌داری شده و از بندر انزلی به بندر آستاراخان حمل شود. مهندس چراغی، وجود یک شرکت ترابری برای حمل کانتینری در کوتاه‌ترین زمان در بندر آستاراخان را مهم خواند و بیان کرد: امر مذکور در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است. وی، ایجاد شرکت مشترک ایران و روسیه در برگرداندن کانتینرها را موثر دانست و گفت: بنادر انزلی و آستاراخان باید به هاب لجستیک تبدیل شوند و به عنوان مرکز صادرات بین این بنادر تمرکز ایجاد شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تفاهمنامه اولیه سیستم همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی در راستای حمل و ترابری کالا خبر داد و یادآور شد: نخستین محموله سیب از طریق بندر انزلی حمل می‌شود.

مهندس چراغی با اشاره به اینکه مبدأ سیب صادراتی از ارومیه به بندر آستاراخان است، خاطرنشان کرد: یکپارچه کردن مدیریت صادرات حائز اهمیت است و باید به طرف این مسیر حرکت کنیم. وی، وجود یک شرکت برای جمع‌آوری و بازاریابی کالا از مبادی مختلف را مهم خواند و اظهار کرد: شرکت مذکور باید بتواند حمل جاده‌ای و بندری را انجام داده و با مشارکت کشتیرانی دریای خزر کالا را در کوتاه‌ترین زمان به بندر مقصد حمل کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر ایجاد کانال لجستیکی برای حمل کالا در کوتاه‌ترین زمان و ارزان‌ترین قیمت تأکید کرد و گفت: ترکیب مذکور را می‌توان در استان ایجاد کرد و ظرفیت‌های صادراتی گیلان را افزایش داد.



  کد خبر : 2589
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :